1 Aralık 2007 Cumartesi

ESRA'DAN KARNIMIZI ACIKTIRAN TARİFLER (Çorbalar, Aperatifler, Salatalar)

YAYLA ÇORBASI

"Dolapta uzun süredir bitiremediğim yoğurt vardı. Annemin de hazırlayıp bana gönderdiği haşlanmış nohut ve bulgurlu köfteler buzlukta duruyordu. Eve geldim yemek yok. Dolabın başına geçtim, malzemeleri gördüm ve hemen kendimce bir çorba uydurdum. Aslında çok da uydurma sayılmaz bir çok benzer örnekleri var ama ben o anda değişik bir versiyon uyguladım. Sonuç mu harika karnım doymasına rağmen gözüm hala açtı. Patlamak üzere olduğumdan bir tabak daha yiyemedim"

http://sofraozlemi.blogspot.com/

Birgün Esra sayfasını yenileyip, kendi resmini eklemişti .Uzun uzun baktım.Ben bunu biryerlerden tanıyorum..Benim candan ciğerden arkadaşımın, ta kendisine ne çok benziyor dedim..Hemen gidip yorum yazdım . Sen aynı Nihale benziyorsun biliyormusun? Esram dedim..Bana her zamanki gibi esprili yaklaşımıyla,
Oda benim gibi tombiştirde onun için benzetmişsindir dedi...:)
canım benim. Seni hiç bir zaman unutmam mümkün değil. Seni yorumlarınla ve o güzel yemek tariflerinle hatırlıyacağım...Ve Nihale baktıkça tabi:)))

Esramın köfte canavarı olduğunu bildiğimden ,hemen hasanpaşa köftesini ve yayla çorbasını seçmek istedim..Yayla çorbası ne alaka demeyin onunda içinde köfte var:)Onun gibi olmasada elimden geldiğince sevgimle birşeyler yapmaya çalıştım..Ve tarifleri yazılarıyla birlikte, Esramın sayfasından kopyalayıp sizlere olduğu gibi aktardım..Onun yazılarını okuyup birazda olsa gülümseyelim...
Sevgilerimle...Sofraözlemi...


MALZEMELER:· Yarım Kg Yoğurt· 1 lt+ 1 Bardak su· 2Yumurta· 2 Su Bardağı Haşlanmış Nohut· 1 Çay Bardağı Simit Bulgur.· 1 Küçük Soğan· 100 Gr kadar Kıyma· 1 Yemek Kaşığı Un· 2 Kaşık Sıvı Yağ · Tuz NaneYAPILIŞI:Bulgur çok az sıcak suyla ıslatılır. Yumuşayınca içine 1 yumurta kıyma rendelenmiş soğan ve un (1 kaşık yetmezse daha da koyabilisiniz) yoğrulur. Misket büyüklüğünde köfte topları yapılır. Unlanmış tepsiye dizilir. Yoğurdun içine 1 yumurta konur. Ben el blenderi ile karıştırdım. Hatta suyu kaynattım ve yoğurdun içine yavaşça ekledim aynı anda blender ile karıştırdım. Kesilmesin diye. Ocağın üstüne konur. Karıştırılarak kaynatılır. Kaynayınca içine köfteleri ve nohudu ilave ederiz. Köfteler pişince çorbamızda pişti demektir. Diğer yanda 2 kaşık sıvı yağla 2 çay kaşığı nane yakılarak çorbamıza eklenir. AFİYET OLSUUUUUUUUN

RUS SALATASI
"Merhabalar;Günlerdir Serpil'ciğimin (Cafegusto) etkinliği için düşünüyorum ne hazırlasam diye. En sonunda buldum... hazırladım fotoları çektim ve seçtim.Nasıl olsa vakit var diye ben gerneşip duruyorum... Aaaaaaaaaaaaaaaaaaa oda ne 15 son günmüş nasıl bozum oldum. Yılmıyorum yine de yollayacağım tarifleri. Serpil isterse yayınlar. Ben boynumu büküp dayanırım kapısına...İki tarifimde çok basit ve lezzetli. Benimde en çok sevdiğim bir konu seçmiş arkadaşım kendisine tşkler ediyorum...."


http://kusunmutfagi.blogspot.com/

"Cumartesi gunu 24 Kasim Ogretmenler gunuydu. Planim hem ablamin hem de ogretmen olan blogcu arakdaslarimin bu ozel gunlerini kurabiye ile kutlamakti. Cuma gecesi bloguma girince, once bir Ayse’nin sayfasina gireyim yeni neler hazirlamis bir bakayim dedim. Ilk yazinin basligini ve sihirli deynekli periyi gorunce kalkaldim. Once inanamadim, birisi saka yapmis da sanki Ayse de inanmis gibi geldi. Hemen Zerrin’in sayfasina gittim. Malesef ki haber dogruydu. Bogazima bir sey dugumlendi, konusamadim. Calistigim dersi yarida biraktim, aklimda sadece Esra vardi o gece.

Ilk tanisma zamanimiz geldi aklima. Blogumu acali daha bir kac ay olmustu. Bloglar arasi dolanirken nerden ulastim hatirlamiyorum ama kendimi Esra’nin blogunda buldum. Karsimda birbirinden sevimli kedicikler bana bakiyordu. Esra’daki kedi sevgisine hayran oldum once. Hemen bir yorum yazdim kedilerle ilgili. O da hemen gelip bloguma yorum birakti. Boylece Esra ile tanismis olduk. Turkiye’de olsam yavru kedilerden birini bana verecekti ama malesef ki kilometrelerce uzaktaydim. Onceleri surekli kedilere bakmak icin ziyaret ettim blogunu ama sonra baktim artik Esra’nin samimi ve eglenceli yazilarina alismisim. Bir girerdim bir suru yeni sey eklemis. Nasil da firsat bulmus bunca isinin arasinda diye dusunurdum.

Son 3 aydir asiri yogun islerim nedeniyle ne kendi blogumla ilgilenebildim ne de arkadaslarimi ziyaret edebildim. Ama Esra hic yalniz birakmadi beni. Ayda yilda bir de olsa yayinladigim yazilarimi hic yorumsuz birakmadi. Allah razi olsun ve mekanini cennet eylesin insallah. Simdi hep bir seyler eksik kalacak malesef. Ama yine de iyi ki tanimisim ve sanal da olsa iyiki arkadas olmusum. Esra, seni hep sevgi ve hasretle anacagim. Dualarim seninle…

RUS SALATASI:1 Kutu bezelye yıkanıp süzülür. 3 adet haşlanmış patates ve 100 gr kornişon turşu doğranır. 1 kavanoz mayonezle iyice karıştırılır.AFİYET OLSUUUUUUUUUUUN"

BASİT KUMPİR


http://hdidem.blogcu.com/

MALZEMELER:· 2 Patates· 1 Çay Bardağı Bezelye· 1 Kaşık Salça· 1 Çay Bardağı Kaşar· 10 Dilim Salam· 10 Adet Yeşil Zeytin· Tuz ve İstenilen Baharatlar· Mayonez ve ketçap

YAPILIŞI:Haşlanmış patates, salça,kaşar, tuz ve baharatlar karıştırılır. Yıkanıp süzülen bezelye de karışıma ilave edilir. Karışım ortası açık duracak şekilde tabağa alınır ortasına uzun ve ince dilimlenmiş salam ve ,yine dilimlenmiş yeşil zeytinle doldurulur. En üste mayonez ve ketçap eklenir. AFİYET OLSUUUUN…



9 yorum:

LaMa dedi ki...

Benim karnim acikti bile!

cumbada dedi ki...

harikasınız gençler müthiş bir olaya imza attınız.Tüm emeği geçenleri kutlarım.Sevilen biri için bundan daha kalıcı bir eser olamaz.

Ayşegül dedi ki...

nefis nefis, Esra'nın ve herkesin ellerine sağlık..

Disalce dedi ki...

kızlar..hepsi harika..ellerinize sağlık..

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

ayyy ben bu sayfayada bayıldım galiba..bu aradada yayla çorbasıda ne güzel görüünüyor:))ayy kendi kendime yorum yazmış gibi hissettim:))..şaka şaka hepsi birbirinden nefis:)))
yapanların ellerine sağlık sayfayı hazırlayalarında emeklerine sağlık..
sevgilerimle...

lalecik dedi ki...

Arkadaşların ellerine sağlık. Keşke bu mutluluğu onunda yaşamasını çok isterdim.

Adsız dedi ki...

Emeği geçen herkesin ellerine sağlık. Herşey nefis görünüyor.

NiNo dedi ki...

esramin tariflerinin her evde pismesi ne guzel herkesin ellerin e saglik

NiNo dedi ki...

bir hayat bitti ama sanki bitmemis gibi devam ediyor tarifleri birbir denemis olmak resimlemek biten bir hayati yasatmak gibi herkesten Allah razi olsun