31 Temmuz 2007 Salı

NE OKUYALIM, OKURKEN NE DİNLEYELİM SONRASINDA NE İZLEYELİM ...

MALT – Kendi Adını Taşıyan Albüm
Cenk – Erdem ‘i bilirmisiniz ? Hani Muhabet müebbet isimli programı yapan şahıslar. Program süresince birbirlerine Cenk bey, Erdem bey şeklinde hitap ederler.

İşte ben Cenk Bey’i de Erdem Bey’i de pek severim. Son zamanlarda TV yi açtığımda Malt isimli bir grubun şarkılarıyla karşılaşıyorum. Nasıl güzel şarkılar. Bayıldım. Klipler güzel, şarkılar güzel aaa o söyleyen Cenk mi? Evet cenk miş… J Grubun vokali Cenk Durmazel. Nefis bir rock albüm olmuş. Sözlerin tümü Cenk’e ait. Şarkı sözlerini dinlerken kendi kendime güldüğüm bile oldu. J Albüm bir harika …

Eğer bir yerlerde Malt’ı görürseniz mutlaka dinleyin. Hatta durmayın biran once albümünü alın. http://www.maltrock.biz/


AŞKIN YEMEKLERİ
Senem Tüten Mestçi

Senem Tüten’in yazdığı çok keyifli bir kitap. Geçen İstanbul ziyaretim sırasında kitapçıda rastlantı karşılaştım. Sinema ve yemek söz konusu olunca almamam imkansızdı. İyi ki almışım.
Kitap sadece yemek kitabı değil aynı zamanda sinemaya ilgisi olanlarında hoşlanacağı bir kitap. En iyi romantik-komedi filimlerinin bilgileri ve bu filmlerdeki karekterlerin masalarındaki yemeklerin tarifleri. Mesela Bridget Jones’un Günlüğü filimini izleyenleriniz mutlaka vardır. Oradaki Mavi Çorbayı hatırladınız mı?. Gerçekten böyle bir çorba varmış. J veya Tom Cruise’nin oynadığı Cocktail filmindeki Kokteyllerin tarifleri işte hepsi bu kitapta mevcut. Bence hoşunuza gidecek çok güzel tarifler var. Hem tarifleri okurken seyrettiğiniz filimlerin o sahnelerini yeniden gözünüzde canlandırıyorsunuz hem de enfes yemekler yapabiliyorsunuz …





CAN BOĞAZDAN GELİR
Ephraim Kishon
Ablam Kıbrıs’a gelirken yanında bir sürü kitapla geldi. İşte bu kitapların arasında dikkatimi çeken hemen alıp okumaya başladığım ve bir günde bitirdiğim bir kitap Can Boğazdan Gelir. Ben Epraim Kishon’u daha önce nasıl keşfedememişim diye yakındım.
Kitabı okurken sesli sesli gülerken yakaladım kendimi. Öyle hoş bir anlatımı var ki, seçtiği konular insana büyük bir haz veriyor. İçinde yemek tarifi yok. İçinde yemeklerle ilgili anıları var. Ama ne anılar. J Kitap Doğan Kitaptan çıkmış.




BEYNELMİLEL

Aralık 2006 filmi. Seyrettiğim en iyi Türk filimlerinden biri. Cezmi Baskın ve Özgü Namal başrolde oynuyor. Ben Cezmi Baskın’ı zaten çok beğenirim. Bu filimde de müthiş bir oyunculuk ortaya çıkarmış. Filimin müzikleri de çok başarılı.
Konusu şöyle: 1982 yılındaAdıyaman’da bir grup yerel müzisyen o yıllarda uygulanmakta olan sokağa çıkma yasağından dolayı geçim sıkıntısına düşerler. Geçinebilmek için buldukları çözüm hepsinin tutuklanmasına yol açar. Yörenin sıkıyönetim komutanı bu yerel müzisyenleri çağdaş bir orkestra’ya dönüştürmek isteyince traji-komik olaylar başlıyor.
Daha ayrıntılı bilgi almak isterseniz: http://www.beynelmilel.net/





Hiç yorum yok: