29 Ağustos 2007 Çarşamba

BREZİLYA MUTFAĞINDAN SEÇME TATLILAR

HAZIRLAYAN : Misss (Zerrin Damgacı)

BREZİLYA MUTFAĞI

Brezilya deyince aklıma karnavallar ve futbol gelir. Futbol konusunda birşey biliyormuşum gibi düşünmeyin. Dibimizdeki Türk futbolu hakkında en son Şeytan Rıdvan’ı ve Prekazi’yi (saç modelini) hatırlıyorum. Benim bile aklımda Brezilya ve futbol özdeşleşmişse kesin var birşeyler.

Karnaval, panayır, lunapark, bayram, seyran gibi yerlerde aklını kaybetmişçesine mutlu olan benim için Brezilya bulunmaz bir yer. Ölmeden önce karnavalında şöyle yandan ohh yandan diyerek göbek atmak istiyorum. Haydi hayırlısı. :)

Bu sayımız için Brezilya Mutfağındaki tatlıları seçtim.


Daha sonraki sayılarımızda Brezilya Mutfağından ana yemekleride sizlere sunacağım. Ama önce tatlı yiyelim tatlı konuşalım.

Brezilya mutfağı, ete, deniz ürünlerine ve tropikal meyvelere dayalı bir mutfaktır. Brezilya Güney Amerika’da bulunan en kalabalık ve en büyük ülkedir. Göçlerle birlikte ülkeye gelen her bir etnik grup kendi yeme alışkanlıklarını taşımıştır. Portekiz veya Afrika mutfağı gibi.

Meyvenin bol tüketildiği ülkede elektrik olmadığı için buzdolabı kullanılmadığından, et ve sebzeyi konserve ederek veya kurutma yöntemiyle tüketmeye alışmışlardır.

Tatlılarda ise genellikle meyveler, ancak özellikle yeşil elma ve muz kullanılıyor. Amazon meyvelerinin karışımından elde edilen enerji verici kokteyller ve içecekler günün her saatinde çokça tüketiliyor.

Brezilya’da kahve en çok tüketilen içecek. Sabah kahvaltısı dahil olmak üzere günün her saati sert kahveler içiliyor.

ŞEFTALİLİ MERENG
Malzemeler:
2 orta boy şeftali
8 adet badem içi
4 adet küçük acıbadem kurabiyesi
1 yumurta beyazı
4 yemek kaşığı pudra şekeri
1/4 çay kaşığı tuz
Hazırlanışı:
1- Şeftalileri ikiye bölüp içindeki çekirdeği çıkarın. 4 parçayı tencerenin içine üstünü su kapayacak şekilde koyun. Ocakta 10 dakika kaynatın.
2- Fırın tepsisine yağlı kağıt serin. Üstüne şeftalileri çıkarın. 150 dereceli fırında şeftalileri 5-8 dakika tutun.
3- Diğer tarafta bir tutam tuz ile yumurta beyazını yüksek devirde çırpın. krema haline getirin. İçine pudra şekerini ekleyip karıştırın.
4- Fırından çıkardığınız şeftalilerin ortasındaki boşluğa bir adet badem üstüne bir adet acıbadem kurabiyesi, onun üstünede yumurta akını koyuyoruz. En üste bir badem yerleştirip fırına sürüyoruz.
5- Üstü kızaran şeftalileri çıkarıp, soğuduktan sonra servis yapıyoruz. Yanına dondurma enfes oluyor. Afiyet olsun.


MISIR NİŞASTALI KURABİYE



Malzemeler:
2 su bardağı mısır nişastası
1 su bardağı şeker
1 çırpılmış yumurta
1/2 çay kaşığı tuz
100 gr. yumşak tereyağ
Hazırlanışı:
1- Mısır nişastası, şeker ve tuzu bir kabın içinde karıştırıyoruz.
2- Yumşak tereyağını ve yumurtayı ekleyip ele yapışmayan bir hamur haline getiriyoruz.
3- Buzdolabında 30 dakika bekletiyoruz.
4- Çıktığında ceviz büyüklüğünden küçük parçalar alıp yuvarlıyoruz. Fırın tepsisine dizip 170 derece fırında üstleri pembeleşene kadar pişiriyoruz. Çıkardıktan sonra servis yapıyoruz. Afiyet olsun.

AVOKADO KÖPÜĞÜ


Malzemeler:
2 orta boy avokado
1/4 su bardağı şeker
4 yemek kaşığı süt
2 yemek kaşığı limon suyu
1 yemek kaşığı yeşil limon kabuğu rendesi
Hazırlanışı:
1- Avokadoların kabuğunu soyup, ezin.
2 -Avokado, şeker ve limon suyunu blanderdan geçirin. İçinde pütürlü birşey kalmamalı.
3- Karışıma sütü ilave edin. Kremamsı bir kıvam elde edinceye kadar blanderdan geçirin. Süt yeterli olmazsa ekleyebilirsiniz.
4- Dondurma kaplarına paylaştırıp buzdolabında en az bir saat bekletin. Üstüne kaşığınızın tersiyle şekil verebilirsiniz. Afiyet olsun.













6 yorum:

NiNo dedi ki...

zzerrinim var sende bi brezilya hayranligi :D kurabiyeler kesin denenecek sonra mereng ne menem seyse :D onu yapip yiyecez ve ogrenmis olacaz ancaaaaaaa k:D avokado icin bisi diyemicem :D lakin ben kendilerini meyve olaraktanda pek hazetmemde :)ellerine saglik canim cim super mamalar

Adsız dedi ki...

canım sultanım benim;

yazmadan edemedim sana...

ne büyük hevesle ve emekle hazırladığını biliyorum tariflerini. Bu yüzden hepsi bana inanılmaz lezzetli geliyor ne de olsa sen yaptın. Hayatıma girdiğin son 8 aydır hayat benim için daha lezzetli sayende dostluğunla ve riyasız, yalansız insanlığınla seni çok seviyorum börtü böcek hatun bilesin.

kocaman öpüyorum seni hiç görmediğim ama milyon yıldır dostum ve ortağım olan hatun.

Adsız dedi ki...

Zeeeeeeeeeerin,

mereng istiyorum ...

Adsız dedi ki...

ZERRİNCİM ÇOK HOŞ TARİFLER AVAKODO KÖPÜĞÜNE BENZER BİRŞEY YEMİŞTİM.MERSİN DE.ÇOK LEZZETLİYDİ.
ELLERİNE SAĞLIK.DERGİ 1.SAYI GİBİ SÜPER OLMUŞ.BAŞARILARINIZIN DEVAMINI DİLERİZ.
HOŞÇAKAL...

http://maviveportakal.blogcu.com/

Adsız dedi ki...

Zerrincim ellerine sağlık, bizleri Brezilya mutfağıyla da tanıştırdığın için , ama bizim lezzetlere çok yakın gibi, şeftalili mereng, tariften okuduğum kadarıyla mereng bizim bezeyle aynı, nişastalı kurabiye de ama avakado hiç yemedim bilmiyorum,ama hepside çok güzel olmuş, canım çok teşekkürler paylaşımın için, afiyetler olsun, sevgilerimle öpüyorum...

Damak Tadı dedi ki...

Zerrin'ciğim,
Hayran hayran bakmaktan başka bir şey diyemiyorum canım.Harikasın tek kelime ile..)Tüm tarifler birbirinden leziz ve muhtşemler..Ellerine ve emeklerine sağlık.

Dergin 1.sayı gibi çok şık ve nefis tariflerle donanmış.Başarılarının devamını diliyorum.

Sevgilerle..